Skip to content

RODO

KLAUZULA INFORMACYJNA DLA PODRÓŻNYCH/KLIENTÓW KORZYSTAJĄCYCH Z OFERTY BIURA PODRÓŻY ANZO TOUR

1. Bogdan Sobota prowadzącym działalność gospodarczą pod nazwą „ Anzo Tour Bogdan Sobota” z siedzibą ul. Rembielińska 20 lok.8, 03-352 Warszawa, wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, NIP: 6311539980, adres e-mail: anzotour@gmail.com tel. 501005532 wpisaną do rejestru organizatorów turystyki i przedsiębiorców ułatwiających nabywanie powiązanych usług turystycznych prowadzonego przez Marszałka Województwa Mazowieckiego pod numerem ewidencyjnym nr 1629 , zwaną dalej Organizatorem, jest Administratorem Danych Osobowych (Administratorem) osób korzystających z oferowanych usług turystycznych, zwanych dalej Podróżnymi/Klientami.

2. Mając na względzie prawa Podróżnych/Klientów jako podmiotów danych osobowych oraz obowiązujące przepisy prawa, w tym w szczególności Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwane dalej RODO, ustawę z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (zwaną dalej Ustawą) i inne właściwe przepisy o ochronie danych osobowych, Organizator zobowiązuje się do zachowania bezpieczeństwa i poufności pozyskanych od Podróżnych/Klientów danych osobowych. Wszyscy pracownicy Organizatora zostali odpowiednio przeszkoleni w zakresie przetwarzania danych osobowych, a ponadto Organizator wdrożył odpowiednie zabezpieczenia oraz środki techniczne i organizacyjne w celu zapewnienia najwyższego stopnia ochrony danych osobowych. Wprowadzone przez Organizatora polityki oraz procedury zapewniają zgodność z prawem oraz rzetelność procesów przetwarzania danych, a także egzekwowalność wszelkich praw przysługujących Podróżnym/Klientom jako osobom, których dane dotyczą. Dodatkowo w razie konieczności Organizator współpracuje z organem nadzorczym na terenie Rzeczpospolitej Polskiej tj. z Prezesem Urzędu Ochrony Danych Osobowych (zwanym dalej PUODO).

3. Wszelkie zapytania, wnioski, skargi dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Organizatora jako Administratora, zwane dalej Zgłoszeniami, należy kierować na następujący adres e-mail: biuro@hapybus.pl, lub w formie pisemnej na adres Organizatora wskazany w pkt. 1 powyżej.

4. W treści Zgłoszenia należy w sposób wyraźny wskazać: a) dane osoby lub osób, których dotyczy Zgłoszenie, b) zdarzenie, które jest powodem Zgłoszenia, c) przedstawić swoje żądania oraz podstawę prawną tych żądań, 2 d) wskazać oczekiwany sposób załatwienia sprawy.

5. Dane osobowe Podróżnych/Klientów przetwarzane są przez Organizatora jako Administratora Danych Osobowych w celu przedstawienia oferty na żądanie Podróżnego/Klienta (podjęcia działań przez zawarciem umowy), jak również w celu realizacji umów i usług świadczonych przez lub na rzecz Organizatora. Zgodnie z zasadą minimalizacji wyrażoną w RODO Organizator przetwarza wyłącznie te kategorie danych osobowych, które są niezbędne do osiągnięcia celów, o których mowa w zdaniu poprzedzającym.

6. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do przygotowania oferty na żądanie Podróżnego/Klienta lub do zawarcia umowy z Organizatorem.

7. Dane osobowe przetwarzane są przez czas niezbędny do osiągnięcia celów wymienionych w pkt. 5 powyżej. Dane osobowe mogą być przetwarzane przez okres dłuższy niż wskazany w zdaniu poprzedzającym, w przypadku gdy takie uprawnienie lub obowiązek nałożony na Organizatora wynika ze szczególnych przepisów prawa.

8. Źródłem przetwarzanych przez Organizatora danych osobowych są osoby, których dane dotyczą tj. Podróżni/Klienci.

9. Dane osobowe Podróżnych/Klientów co do zasady nie są przekazywane do państwa trzeciego w rozumieniu przepisów RODO. W przypadku, gdy dane osobowe są przekazywane do państwa trzeciego osoby, których dane dotyczą, są o tym uprzednio informowane, a Organizator stosuje zabezpieczenia, o których mowa w rozdziale V RODO.

10. Organizator nie udostępnia danych osobowych Podróżnych/Klientów podmiotom trzecim, bez wyraźnej zgody osoby, której dane dotyczą. Dane osobowe bez zgody osoby, której dane dotyczą, mogą być udostępniane wyłącznie podmiotom prawa publicznego tj. organom władzy i administracji publicznej, z zastrzeżeniem pkt. 11 poniżej.

11. Dane osobowe mogą być powierzane do przetwarzania podmiotom przetwarzającym takie dane na rzecz Organizatora jako Administratora Danych Osobowych. W takiej sytuacji Organizator zawiera z podmiotem przetwarzającym umowę powierzenia przetwarzania danych osobowych. Podmiot przetwarzający przetwarza powierzone dane osobowe, ale wyłącznie na potrzeby, w zakresie i w celach wskazanych w umowie powierzenia, o której mowa w zdaniu poprzedzającym. Dane osobowe Podróżnych/Klientów powierzane są przede wszystkim podwykonawcom i podmiotom, z którymi Organizator współpracuje przy realizacji zawartych umów i świadczeniu usług na rzecz Podróżnych/Klientów.

12. Organizator nie profiluje danych osobowych Podróżnych/Klientów w rozumieniu przepisów RODO.

13. Zgodnie z przepisami RODO każdy Podróżny/Klient, którego dane osobowe są przetwarzane przez Organizatora, ma prawo do: 3 a) dostępu do swoich danych osobowych, o którym mowa w art. 15 RODO, w tym prawo do informacji jakie dane i w jakim celu są przetwarzane oraz prawo do uzyskania kopii swoich danych osobowych, przy czym pierwsza kopia wydawana jest przez Organizatora bezpłatnie, a za każdą kolejną zgodnie z przepisami RODO Organizator pobiera odpowiednią opłatę administracyjną odpowiadającą kosztom sporządzenia i doręczenia kopii, b) poprawiania, uzupełniania, uaktualniania, sprostowania danych osobowych, o których mowa w art. 16 RODO, c) usunięcia danych (prawo do bycia zapomnianym), o którym mowa w art. 17 RODO, przy czym Podróżni/Klienci mogą żądać usunięcia swoich danych osobowych przede wszystkim, gdy: cele, do których dane osobowe zostały pobrane, został osiągnięty np. umowa została w pełni zrealizowana, podstawą przetwarzania danych osobowych była wyłącznie zgoda, która następnie została cofnięta i nie ma innych podstaw prawnych do dalszego przetwarzania danych osobowych, Podróżny/Klient wniósł sprzeciw w oparciu o art. 21 RODO i jest przekonany, że Organizator nie ma żadnych nadrzędnych podstaw prawnych pozwalających na dalsze przetwarzanie danych osobowych Podróżnego/Klienta, dane osobowe były przetwarzane niezgodnie z prawem tzn. w celach niezgodnych z prawem lub bez jakiejkolwiek podstawy do przetwarzania danych osobowych, pod warunkiem wskazania przez Podróżnego/Klienta podstawy swojego żądania, konieczność usunięcia danych osobowych wynika z przepisów prawa, dane osobowe dotyczą osoby małoletniej i zostały zebrane w związku ze świadczeniem usług społeczeństwa informacyjnego, d) ograniczenia przetwarzania, o którym mowa w art. 18 RODO, jeżeli Podróżny/Klient: kwestionuje prawidłowość swoich danych osobowych, lub uważa, że Organizator przetwarza jego dane bez podstawy prawnej, ale jednocześnie nie żąda usunięcia sowich danych osobowych (czyli nie korzysta z uprawnienia, o którym mowa w literze poprzedzającej), lub złożył sprzeciw, o którym mowa w lit. f niniejszego punktu, lub jego dane osobowe są potrzebne do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń np. przed sądem, e) przenoszenia danych, o którym mowa w art. 20 RODO, w tym prawo uzyskania swoich danych w formacie umożliwiającym odczyt tych danych na komputerze oraz prawo do przesłania tych danych w takim formacie do innego administratora; prawo to przysługuje jedynie wówczas, gdy podstawą przetwarzania danych była zgoda lub dane te były przetwarzane w sposób automatyczny, 4 f) wniesienia sprzeciwu od przetwarzania danych osobowych, o którym mowa w art. 21 RODO, g) nie podlegania profilowaniu, o którym mowa w art. 22 w zw. z art. 4 pkt 4 RODO, h) wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych), o którym mowa w art. 77 RODO – jeżeli Podróżny/Klient uzna, że Organizator przetwarza jego dane osobowe niezgodnie z prawem lub w jakikolwiek inny sposób narusza uprawnienia wynikające z powszechnie obowiązujących przepisów prawa z zakresu ochrony danych osobowych.

14. W odniesieniu do prawa do usunięcia danych (prawa do bycia zapomnianym), Organizator zaznacza, że zgodnie z przepisami RODO Podróżni/Klienci nie mają prawa do skorzystania z tego uprawnienia, jeżeli: a) przetwarzanie danych osobowych jest niezbędne do skorzystania z prawa do wolności wypowiedzi i informacji np. do zamieszczenia swojej opinii czy komentarza, b) przetwarzanie danych osobowych jest konieczne dla wywiązania się przez Organizatora z obowiązków prawnych wynikającego z przepisów np. przez okres niezbędny do wywiązania się z obowiązków (np. podatkowych), które nakładają przepisy prawa, c) przetwarzanie danych jest dokonywane na potrzeby dochodzenia, ustalenia lub obrony roszczeń.

15. Jeżeli Podróżny/Klient chce skorzystać ze swoich praw, o których mowa w pkt. 13 powyżej, powinien przesłać wiadomość drogą poczty elektronicznej na adres e-mail: anzotour@gmail.com, lub w formie pisemnej na adres Organizatora wskazany w pkt. 1 powyżej. 16. Każdy stwierdzony przypadek naruszenia bezpieczeństwa jest dokumentowany, a w razie wystąpienia jednej z sytuacji określonych w przepisach RODO lub Ustawy, o takim naruszeniu przepisów o ochronie danych osobowych informowane są osoby, których dane dotyczą (tj. Podróżni/Klienci), oraz – jeżeli ma to zastosowanie PUDO .