Warunki Uczestnictwa
Warunki uczestnictwa w imprezach organizowanych przez Biuro Podróży Anzo Tour
1. Zasady ogólne
1.1. Organizatorem imprez turystycznych jest Biuro Podróży Anzo Tour z siedzibą w Warszawie, ul. Rembielińska 20 lok. 8. Biuro posiada Koncesję Organizatora Turystyki nr 1629 oraz Gwarancję Ubezpieczeniową wydaną przez SIGNAL IDUNA Polska Towarzystwo Ubezpieczeń S.A. dotyczącą pokrycia kosztów powrotu klientów do kraju oraz zwrotu wpłat wniesionych przez klientów za imprezę turystyczną. Polisa nr M 209423 ważna jest od 01.05.2019 do 30.04.2020 roku. Beneficjentem tej polisy jest Marszałek Województwa Mazowieckiego z siedzibą w Warszawie.
1.2. Prawa i obowiązki Klientów określają wydane w oparciu o przepisy powszechnie obowiązującego prawa, w tym w szczególności ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach turystycznych oraz ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks Cywilny, „Warunki uczestnictwa”. Podpisanie umowy/zgłoszenia oznacza zgodę na treść zawartą w poniższych warunkach.
1.3. Niniejsze warunki oraz program imprezy organizowanej przez Biuro Podróży Anzo Tour prezentowany w katalogu, w pisemnej ofercie lub na stronie internetowej stanowią integralną część „Umowy o udział w imprezie turystycznej”.
2. Zawarcie umowy
2.1. Zawarcie umowy następuje poprzez podpisanie umowy/zgłoszenia przez Klienta i Biuro Podróży (Biuro) oraz wpłacenie kwoty rezerwacyjnej w wysokości min. 30% ceny imprezy, lub innej ustalonej przez strony.
2.2. Osoba dokonująca rezerwacji – Klient czyni to także w imieniu wszystkich osób zgłoszonych w rezerwacji. Klient bierze na siebie odpowiedzialność za dokonanie wpłaty pełnej kwoty imprezy za wszystkie wymienione osoby oraz poinformowanie tychże osób o wszystkich szczegółach imprezy i warunkach uczestnictwa. Klient zobowiązuje się do odebrania stosownych oświadczeń od wszystkich osób zgłoszonych w rezerwacji, że zobowiązują się one do wpłaty pełnej kwoty, a ewentualne reklamacje i zgłoszenia będą zgłaszane wyłącznie za jego pośrednictwem jako stroną umowy z Biurem. Osoba dokonująca rezerwacji musi mieć ukończone 18 lat. Zawarcie umowy na rzecz osoby niepełnoletniej wymaga zgody rodziców lub opiekunów prawnych, poświadczonej notarialnie.
2.3. O wszelkich zmianach danych podanych w Umowie, Klient powinien niezwłocznie powiadomić Biuro w formie pisemnej. Biuro nie odpowiada za niewykonanie lub niewłaściwe wykonanie Umowy wynikłe z braku dopełnienia przez Klienta obowiązku określonego w zdaniu poprzedzającym.
2.4. Przy zawieraniu umowy Biuro określa rodzaj dokumentów niezbędnych do realizacji wyjazdu oraz termin ich okazania lub dostarczenia do Biura. Brak takich dokumentów lub ich nieterminowe zgłoszenie jest równoznaczne z rezygnacją z uczestnictwa w imprezie z winy uczestnika.
2.5. Datą zawarcia umowy jest data podpisania jej przez obie strony.
2.6. O zmianach dotyczących warunków umowy Klient powiadamiany jest pisemnie przez Biuro lub Agenta na podany w umowie adres do korespondencji.
3. Ubezpieczenia
3.1. Biuro Podróży oświadcza, że zgodnie z ustawą o usługach turystycznych z 29 sierpnia 1997 r. zawarło z firmą SIGNAL IDUNA stosowne ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej Organizatora na wypadek konieczności zapewnienia powrotu Klientów do kraju oraz zwrotu wpłat wniesionych przez Klientów na imprezy turystyczne.
3.2. Ponadto wszyscy Klienci imprez krajowych organizowanych przez Anzo Tour są ubezpieczeni od następstw nieszczęśliwych wypadków na kwotę 10.000 na osobę. W przypadku imprez zagranicznych organizowanych przez Anzo Tour Klienci są ubezpieczeni od kosztów leczenia na kwotę 50.000 na osobę oraz następstw nieszczęśliwych wypadków na kwotę 50.000 na osobę. Biuro zaleca dokonywanie ubezpieczenia od kosztów rezygnacji z imprezy turystycznej. Klient ma prawo i obowiązek zapoznać się z warunkami ubezpieczenia w biurze przed wyjazdem. Szczegółowe informacje i warunki ubezpieczenia są dostępne w siedzibie biura.
3.3. Zawierając niniejszą umowę, Klient deklaruje, że stan jego zdrowia pozwala mu na korzystanie ze świadczeń lub programu imprezy będących przedmiotem umowy z Biurem.
4. Warunki płatności
4.1. Przy zgłoszeniu Klient wpłaca na rzecz Anzo Tour zaliczkę w wysokości 30% ustalonej ceny imprezy w przypadku imprezy dla dzieci i młodzieży, w przypadku wczasów (letnich i zimowych) Klient wpłaca zaliczkę w wysokości 40% ustalonej ceny imprezy. Pozostała należność winna być wpłacona nie później niż 21 dni przed rozpoczęciem imprezy w przypadku krajowych imprez dla dzieci i młodzieży, w przypadku zagranicznych imprez dla dzieci i młodzieży oraz wczasów na 30 dni przed rozpoczęciem imprezy.
4.2. Klient zobowiązuje się dokonać wpłat w ustalonych przez Biuro terminach i wysokościach. Niedokonanie przez Klienta pełnej wpłaty należności za imprezę turystyczną w ustalonym terminie oznacza rezygnację Klienta na warunkach rezygnacji z imprezy.
4.3. Cena ustalona w Umowie może być zmieniona (podwyższona lub obniżona), do 21 dni przed datą wyjazdu na imprezę turystyczną, jeżeli zmiana ceny jest uzasadniona jedną z następujących okoliczności:
4.3.1. zmiany cen kosztów transportu,
4.3.2. zmiany wysokości opłat urzędowych, podatków lub opłat należnych za takie usługi jak, lotniskowe, załadunkowe lub przeładunkowe w portach morskich i lotniczych,
4.3.3. zmiany kursu walut.
W przypadku zmiany ceny Klientowi przysługuje prawo do odstąpienia od umowy.
4.4. Biuro udokumentuje wpływ powyższych okoliczności na podwyższenie ceny, w przypadku obniżki ceny dokumentowanie powyższych okoliczności nie jest wymagane.
4.5. Klient wykupujący tylko jedno miejsce oświadcza, iż wie, że musi się liczyć z koniecznością zakwaterowania z inną osobą lub dopłatą do pokoju jednoosobowego. Klient oświadcza, iż został poinformowany o wysokości ewentualnej dopłaty przed zawarciem Umowy i akceptuje wysokość dopłaty.
4.6. Jeżeli zgłoszenie Klienta następuje na mniej niż 30 dni przed rozpoczęciem imprezy, Klient zobowiązany jest do zapłacenia całej należności.
5. Obowiązki organizatora
5.1. Biuro przyjmuje na siebie odpowiedzialność za sumienne przygotowanie i realizację świadczeń wykupionych przez Uczestnika. Jeżeli jednak z winy Biura lub jego kontrahenta nie zostaną zrealizowane świadczenia, względnie ich jakość będzie odbiegała od jakości wynikającej z treści zawartej umowy, Biuro przyjmie na siebie stosowną odpowiedzialność finansową i obowiązane jest do dokonania zwrotu części wniesionej opłaty za usługę. Jeżeli z przyczyn obiektywnych następuje zmiana programu imprezy w części jej trwania, uczestnikom przysługuje zwrot równowartości niezrealizowanych świadczeń z zastrzeżeniem podpunktu 5.3.
5.2. Uczestnik ma prawo złożyć w Biurze reklamację w razie nienależytego wykonania umowy w terminie nie później niż 30 dni od dnia zakończenia imprezy z zastrzeżeniem pkt. 5.3. Reklamacja powinna być przekazana do Biura w formie pisemnej listem poleconym. Biuro ma obowiązek rozpatrzenia reklamacji w ciągu 30 dni od daty jej otrzymania. Brak odpowiedzi ze strony Biura w tym terminie uważany będzie za uznanie reklamacji za uzasadnioną.
5.3. Zgodnie z ustawą jeżeli w trakcie imprezy turystycznej klient stwierdza wadliwe wykonywanie umowy, powinien niezwłocznie zawiadomić o tym wykonawcę usługi oraz organizatora turystyki. W przypadku imprez organizowanych przez Biuro Podróży Anzo Tour jest to pilot lub właściciel biura.
5.4. Biuro Podroży informuje Uczestnika o obowiązujących przepisach paszportowych, wizowych i sanitarnych dotyczących udziału w imprezie turystycznej do danego państwa.
6. Odwołanie imprezy
6.1. Biuro zastrzega sobie prawo do odwołania imprezy z powodu braku wymaganego minimum uczestników. Może to jednak nastąpić nie później niż na 7 dni przed datą rozpoczęcia imprezy. Wymagane minimum w przypadku imprez autokarowych to 35 osób. W przypadku takiej anulacji imprezy Klient ma prawo wyboru albo uczestniczyć w imprezie zastępczej przedstawionej przez Biuro lub zrezygnować z imprezy. W przypadku wyjazdów organizowanych dla grup minimalna ilość osób każdorazowo zapisywana jest w umowie grupowej.
6.2. Termin ten może nie być dotrzymany w przypadku zaistnienia przyczyn niezależnych od Biura, jak: zmiany przepisów oraz działań siły wyższej, klęsk żywiołowych, stanu wojny.
6.3. W każdym wypadku Klient otrzymuje zwrot całej wpłaconej kwoty w ciągu 7 dni.
7. Zwrot kosztów, rezygnacja
7.1. Rezygnacja z udziału w imprezie wymaga pisemnego oświadczenia złożonego przez Klienta w siedzibie Biura. Za datę rezygnacji przyjmuje się datę otrzymania rezygnacji przez Biuro. Uczestnicy mogą ubezpieczyć się z tytułu rezygnacji z imprezy (koszt ubezpieczenia ok. 3% wartości imprezy). Warunki ubezpieczenia dostępne są w siedzibie biura.
7.2. Jeżeli Klient rezygnuje z udziału w imprezie z przyczyn leżących po jego stronie, potrącana będzie kwota odpowiadająca faktycznie poniesionym przez Biuro kosztom. Biuro nie będzie dokonywać potrąceń, jeśli w miejsce osoby rezygnującej Klient przedstawi inną osobę mogącą uczestniczyć w imprezie, w czasie pozwalającym organizatorowi na dokonanie niezbędnych formalności związanych z wyjazdem. Biuro w tym przypadku zastrzega sobie możliwość pobrania opłaty odpowiadającej rzeczywistym kosztom zamiany uczestnika.
7.3. Informacja o zamianie uczestnika nie może nastąpić później niż na 2 dni przed datą rozpoczęcia imprezy.
8. Postanowienia końcowe
8.1. Biuro odpowiada za niewykonanie lub nienależyte wykonanie umowy o świadczenie usług turystycznych, chyba że niewykonanie lub nienależyte wykonanie jest spowodowane wyłącznie:
8.1.1. działaniem lub zaniechaniem klienta,
8.1.2. działaniem lub zaniechaniem osób trzecich, nieuczestniczących w wykonywaniu usług przewidzianych w umowie, jeżeli tych działań lub zaniechań nie można było przewidzieć ani uniknąć, albo
8.1.3. siłą wyższą.
8.2. Klient zobowiązany jest przestrzegać przepisów prawa obowiązującego w Polsce i na terenie krajów pobytu na imprezie turystycznej. Biuro nie odpowiada za konsekwencje wynikłe z naruszenia przez Klienta tych przepisów.
8.3. Biuro nie ponosi odpowiedzialności za odmowę udzielenia wizy lub wyjazdu do danego kraju oraz niemożliwość realizacji świadczenia, które wynika tylko i wyłącznie z przyczyn leżących po stronie Klienta.
8.4. Sprawy sporne, które wynikną podczas realizacji umowy, będą rozpatrywane polubownie, a w razie braku porozumienia – przez właściwe sądy powszechne. W sprawach nieuregulowanych powyższymi „Warunkami uczestnictwa” mają zastosowanie przepisy kodeksu cywilnego.
8.5. Powyższe warunki są zgodne z ustawą o usługach turystycznych z 29 sierpnia 1997 r. i obowiązują od 1 maja 2015 r.